Aktív Agapé túra 2018-04-07: Királyrét-Kóspallag-Kismaros

Április első szombatján a Börzsönyt veszi célba az Aktív Agapé  csapata. A túra nem rövid, de a leírások és reményeink szerint nem megerőltető. Mindenkit bíztatunk: ha hiszi, ha nem, járjon utána - velünk!

Találkozás: Április 7-én 08:50-kor a Nyugati pályaudvar bejáratánál. (A jegyet Kismarosig mindenki maga veszi meg.)
Táv: 15 km/7 km (a térképen lila színnel kihúzva)
Szint: térképen zöld területtel jelezve
Nehézség: könnyű-közepes
Visszaérkezés: kb. 17:00

A vonat 9:05-kor indul a Nyugati pályaudvarról - Kismarosig utazunk.  Amikor megérkezünk, átsétálunk a Királyréti Erdei Kisvasút megállójába, és a 10 órás járattal szép útvonalon Királyrétig utazunk (felfelé!). A vonatról leszállva a zöld sáv jelzést követve Kisinóci irányába indulunk. Kisebb emelkedő nem rémíthet, ettől eltekintve könnyű az útvonal, kényelmes tempóban haladhatunk. Az utunk a Hevér-lyuk, Királyréten át vezet, majd az Ábrahám-kert elnevezésű területen vezet. Ahogy visszatértünk az erdőbe lassan lefelé vezet az ösvény, így ereszkedünk a Kisinóci turistaház és Kóspallag felé.

A turistaház közelében csatalkozik hozzánk a kék sáv jelzése (ami egyben az Országos Kéktúra útvonalát is jelzi), ezen a kettős jelzésen haladunk a turistaházig, majd Kóspallag felé az aszfaltozott úton, itt a kék sáv és a sárga sávot követjük. Akinek nincs kedve tovább menni, a faluban buszra szállhat és Kismarosra utazva vonaton visszatérhet Budapestre. A többiekkel maradunk a piros sáv és sárga sáv közös jelzésén, majd kis idő múlva a sárga sáv jelzését követjük, ez ami Börzsönyliget felé, így a kismarosi célunk felé vezet. Újra igazi börzsönyi ligetek között vezet az út, kisebb emelkedőkkel, majd lefelé vezető szakaszokkal. A Kis-Hanta-patak mellett vezet az út, majd elérjük a Boglya-kőt is. A Szórádi-réten keresztül lassan felérünk Kismaros Börzsönyliget részére. Nagyon szép út vezet minket be a házak közé.A sárga sáv hosszan kanyarog az utakon, ami a házak között végül a Morgó kisvasút állomáshoz vezet le. Ez a Kismarosról induló vonat első állomása - irány Budapest.